یه درسه دیگه از خواهریه ما
نوشته شده توسط : آجی کوچیکه

من احساس میکنم علت دعواهای من و خواهرم اینه که به نیازهای هم و به شرایط هم اهمیت نمیدیم. شاید هم لجبازی میکنیم گاهی اما جدی به احتیاجات هم زیاد اهمیت نمیدیم. از ساده ترین شون گرفته تا مهم ترین شون.

رابطه من و آجیم یه جورایی کلاسه درسه. یه کلاس درس واسه ارتباط موفق. اینکه چطور ارتباطی موفق داشته باشیم اما فرق این کلاس با بقیه کلاسها اینه که اینجا همه چیز رو تجربه میکنیم و همه دروسش عملی هستن. اینجا درسها رو عمیق یاد میگیریم چون هیچ درسی تئوری نیست و ما با دعواها و شکست هامون میتونیم ایرادهای یک رابطه رو بفهمیم. مثلا من فهمیدم که آدم باید به نیازهای طرف مقابل تا حدی که براش مقدور هست اهمیت بده و شرایط طرف مقابل رو در مواقعی که واقعا نیاز به درک داره درک کنه. مثلا خود من الان درک نمیکنم که آجی مهرناز درگیره انجام کارهای جشن عروسی داداش شده و نمیتونه زیاد با من باشه. خب من اینجا مقصرم که درک نمیکنم شرایط آجیم رو اما آجیم هم مقصره چون میتونست یه کار رو انجام بده که دعوامون نشه : میتونست حداقل یه اس ام اس بده و با همون یه اس ام اس اینقدر بهم محبتش رو ثابت کنه که من به استقبال درک کردن برم و با روی باز و آرامش این شرایط رو بپذیرم. مثلا میتونست فقط با یه اس ام اس اینجور بگه : آجی خوبم من به فکرتم و توی قلبمی. میدونم به خاطر این شرایط یه کم ازت دور شدم اما بدون قلبم پیشه تو بوده و هست و حتی توی این شرایط به یادتم. ببخش که کمتر میتونم این روزها کنارت باشم.

شاید همین یه اس ام اس وسط روز و یه موقعی که من اصلا منتظر پیامی از سوی آجیم نبودم میتونست غافلگیرم کنه و میتونست اینقدر من رو شاد کنه که این گرفتار بودنش رو حتی اگه ۱۰۰روز طول بکشه اما راحت درک کنم و این اطمینان رو بهم میداد که از یادش نمیرم با مشکلات و گرفتاری ها و هنوزم دوستم داره و فقط سرش شلوغه.

خب میبینین شاید دوتامون در حق هم کوتاهی کردیم. گاهی میشه با یه کلام و حتی یه جمله محبت آمیز به افکار منفی عزیزان مون خاتمه بدیم. خب میدونید چیه؟ من حس کردم مهرناز با کوچکترین گرفتاری من رو از یاد میبره. حتی وقتی بهم گفت انگار یه چیزی کم داره وقتی تمام روز با من در ارتباط نبود ُ ین حرف رو باور نکردم چون با خودم گفتم حداقل میتونست با یه اس ام اس بگه به یادمه. اس ام اسی که فقط ۲ دقیقه بیشتر زمان نمیبرد.

گاهی اوقات:

عزیزان ما نیاز دارن که بدونن یا حتی بشنون که ما دوستشون داریم و برای ما مهم هستن.
 





:: بازدید از این مطلب : 420
|
امتیاز مطلب : 117
|
تعداد امتیازدهندگان : 31
|
مجموع امتیاز : 31
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 ارديبهشت 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: